κινητήρες από 1.400 κ.εκ., στα οποία ωστόσο επιβάλλεται φόρος πολυτελείας. Παράλληλα, η αύξηση των εργοστιακών αξιών θα.μειώσει κατά τουλάχιστον 1.500 ευρώ τις τιμές λιανικής στα εν λόγω μοντέλα.
Αλλωστε το 70% των εσόδων του Δημοσίου από την αγορά αυτοκινήτου προέρχονταν από τις κατηγορίες Ι.Χ. με κινητήρες άνω των 1.600 κ.εκ. Παράλληλα οι «τσουχτερές» αυξήσεις που οφείλονται στο φόρο πολυτελείας και σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος χρήσης, έχουν οδηγήσει την πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών στις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων με κινητήρες έως 1.400 κ.εκ. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων των τελευταίων μηνών, το 72,7% των καταναλωτών απέκτησε αυτοκίνητο με κινητήρα έως 1.400 κ.εκ., σημειώνοντας αύξηση 18,8% η συγκεκριμένη κατηγορία σε σχέση με πέρσι. Αντίστοιχα η κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.400 έως 1.600 κ.εκ. σημείωσε πτώση 3,5% στις πωλήσεις. Στην κατηγορία ΙΧ από 1.600 έως 1.800 κ.εκ. η πτώση ξεπέρασε το 5%, ενώ στα δίλιτρα η πτώση κυμάνθηκε στο 6%.
Τέλος, στην κατηγορία των αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 2 λίτρων οι πωλήσεις σημείωσαν πτώση 4%, καταλαμβάνοντας μόλις 1,5% της συνολικής αγοράς, η οποία αντιπροσωπεύει, ωστόσο, το 40% τον συνολικών δημοσιονομικών εσόδων. Ετσι, η κυβέρνηση προσανατολίζεται άμεσα να διορθώσει το φόρο πολυτελείας στα αυτοκίνητα, καθώς τα έσοδα έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Επιπλέον, εξετάξεται η μείωση του Τέλους Ταξινόμησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου